Category: Cerpen

0

Cerpen: Main Api

“Sekarang saya dah kena buang keja. Duit nak makan pun takda. Camna nak idup?” “Awak … boleh tak saya masakkan untuk awak?” “Tak menyusahkan awak ke?” “Tak.” *** “Watpa kau...

1

CERPEN INDIE: “BUAYA”

“BUAYA”   ~Sebuah kisah konspirasi bersalut tragedi (Jangan baca sambil makan durian, nanti terlekat biji durian)~   Kampung Buaya kini gempar dengan kehilangan seorang anak gadis yang dipercayai hilang sewaktu...

3

CERPEN: CARILAH JODOH DALAM DIRIMU

 Pernah seorang ustaz memberitahu aku, “Carilah jodoh kamu di dalam diri kamu.” Pada mulanya, aku tidak faham dengan maksud kata-kata itu. Bagaimana aku mahu mencari jodoh dalam jasad aku?            ...

3

Novelog: Cinta Enta Enti (episod akhir)

“Tak sangka ya. Boleh jumpa awak lagi.Ingatkan sudah tak jumpa dah,” kata Ixora. Jawab Amirul, “Hehe. Saya pun tak sangka yang ‘Mawar Berduri’ tu rupa-rupanya awak.” Maka, bermulalah episod baharu...

3

Novelog: Cinta Enta Enti (Episod 2)

Amirul telah ‘break’ dgn Ixora sehinggalah habis final semester. Masing-masing membawa diri. Ketika itu, Amirul mula mencari keperluan untuk berkahwin. Tanpa diduga, Haji Rasyd meng’ofer’ kerja sebagai pembantunya di pejabat....

13

Novelog: Cinta Enta Enti

“I like ‘ustaz ni’..hidung dia mancung..comel plak tu…bertuahnya kalau dapat jadi awek dia.” – maka bermulalah episod baru dalam drama seorang ‘ustaz’ dan ‘ustazah’. ‎”Err … ustaz, boleh tak minta...